expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
HOME LIFESTYLE SHARE PROPERTY HOTNEWS ARTIST HEADNEWS SATELLITE PROJECT CARS OIL COMMODITY REPORTS PHOTOGRAPHER QUOTE LOVESTORY RECIPES KITCHEN MIXSALE PHONE GUFFAW SPIRITUAL MYSELF

IKLAN

Monday, 14 July 2014

Coretan Kasih 13


Dialog Cinta Romantis

Lelaki : Tahu tak betapa pentingnya awak dalam hidup saya?
Gadis : Betul ke?
Lelaki : Mesti la betul.
Gadis : Apa buktinya?
Lelaki : Cuba pejamkan mata.
(Gadis pun memejamkan mata)
Lelaki : Apa yang awak nampak?
Gadis : Tiada apa2, gelap, kosong
Lelaki : Kalau awak nak tahu, itulah hidup saya tanpa awak.

Isteri : Sayang cintakan abang
Suami : Abang pun cintakan sayang
Isteri : Buktikan.
Suami : Nak buktikan macam mana?
Isteri : Jeritlah abang sayangkan sayang pada satu dunia.
Suami : *berbisik di telinga isteri* Abang sayang sangat pada sayang
Isteri : Kenapa bisik di telinga sayang?
Lelaki : Kerana sayanglah dunia abang.

Gadis : Mana yang lebih penting, hidup awak atau saya?
Lelaki : Sebelum jawab, saya nak tanya satu soalan
Gadis : Tanyalah
Lelaki : Ada ke perbezaan antara awak dan hidup saya?
Gadis : Maksud awak?
Lelaki : Awak adalah hidup saya.

Gadis : Saya tak cantik
Lelaki : Saya mengandung
Gadis : Apa?
Lelaki : Bukankah kita sedang bercakap tentang perkara yang mustahil?

Gadis : Berapa dalam cinta awak pada saya?
Lelaki : Lihat ke langit
Gadis : Jangan tukar topik
Lelaki : Lihatlah dulu
Gadis : *memandang ke langit* Jadi, apa yang perlu saya buat?
Lelaki : Sekarang cuba kira bintang di langit
Gadis : Mustahil, terlalu banyak
Lelaki : Sebanyak itulah cinta saya pada awak



'Cinta, kasih dan sayang adalah ungkapan indah yang menjadi penyeri dalam dialog kehidupan'

-CintaKasih PMS-

No comments:

Post a Comment